L’Ajuntament intenta minimitzar els efectes sobre la salubritat pública de la vaga dels treballadors de la recollida de fems i neteja viària

14-July-2016
“La nostra obligació com Ajuntament és exigir que el contractista compleixi totes les condicions que va acceptar amb la concessió del servei, actualment això no passa i hem imposat expedients sancionadors en aquest sentit i arribats a aquest punt estam plantejant resoldre el contracte amb l’empresa actual per incompliment del servei”. El batle també ha manifestat la seva preocupació “perquè aquest conflicte afecta directament els ciutadans i a la imatge del nostre municipi en plena temporada turística, justament quan tenim les festes de Porto Cristo en marxa i les de Sant Jaume a punt de començar”.

Cal recordar que els convocants de la vaga són els treballadors dedicats a la neteja viària, la recollida i el transport de fems, la recollida selectiva i la gestió de l’ecoparc i dels parcs verds del municipi. Des de l’Ajuntament “hem intentat fer de mediadors entre els representants dels treballadors i l’empresa per fer possible un acord que permetés desconvocar la vaga o almanco arribar a un acord pel que fa als serveis mínims”, ha afegit el batle. Amb tot la mediació de l’Ajuntament ha fet possible que els representants dels treballadors i els de l’empresa “es comprometin a seguir negociant mentre duri la vaga amb l’objectiu de trobar una solució que sigui positiva per a les dues parts i, sobretot, que sigui positiva per a tota la ciutadania de Manacor”, afegí el batle.

Amb aquest objectiu Pedro Rosselló ha assistit en representació de l’Ajuntament a les dues reunions que s’han celebrat davant el Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB). “Estic personalment dolgut amb els representants de la Conselleria de Treball, que ni tan sols varen comparèixer a les reunions, i hagués estat positiu que les dues administracions haguéssim defensat els interessos dels ciutadans de Manacor”, recalcà Pedro Rosselló.

Durant les reunions “vaig poder observar que la postura de l’empresa i la dels treballadors estan molt allunyades, els convocants de la vaga demanen legítimament millores en el sou i en les condicions de treball però des de l’empresa només estan disposats a negociar determinades condicions laborals”, afegí el batle.